Homestead Festival combineert het beste van twee werelden: Vlaamse velden en memorabele muziekhelden. Het festival biedt een weekend lang dansen op internationale namen in House en Techno, op twee podia met passende namen als The Meadow & The Ranch, culinair genieten dankzij vele foodtrucks en dit alles op een unieke locatie: het idyllische Domein 62 in Eernegem .
Ooit begonnen als een spontaan feest onder vrienden, maar intussen uitgegroeid tot een heus festival met een line-up om u tegen te zeggen. Een passende rebranding kwam dus precies op het goeie moment, en daarvoor trok Cayman zijn beste dansschoentjes aan!
Huisstijl in House style
Een branding voor een muziekfestival waar we wild mee mogen gaan? Say no more! Een gestileerde boom die verwijst naar de natuurlijke setting, een typografie met Techno-feel, een opvallende gradiënt van felle kleuren en gerasterde foto’s – je geraakt al in feestmodus als je nog maar naar de branding kijkt.
Website met good vibes
Voor de website legden we eerst het doel duidelijk vast: het programma weergeven en focussen op ticketverkoop. Daarna verzorgden we de uitwerking met design, tekst en beelden. Resultaat? Een website die je nu al in de juiste mood brengt en die het super gemakkelijk maakt om meteen je tickets te kopen.
Campagne: waar zijn die duimpjes?
Om zoveel mogelijk festivalgangers aan te trekken, zetten we in op doeltreffend communiceren via social. We schreven een campagnestrategie en -plan om via de juiste platformen en met de juiste boodschap de doelgroep te bereiken. We zorgden voor coole filmpjes die makkelijk gedeeld kunnen worden – ideaal voor social ads!
De beat van de campagne werd opgedreven naarmate het event dichterbij kwam om zoveel mogelijk feestvierders te doen doorklikken naar de website en onmiddellijk hun ticket te bemachtigen voor een zalige tweedaagse.